0702-511941 lotta@colf.se
Välj en sida

Varumärkesarbete för yrkeshögskolan TUC Sweden

Först gasellföretag 2016. Sedan utsågs TUC Swedens grundare Carin Magg av Entrepreneur of the Year till 2017 års kvinnliga stjärnskott i region Öst. Det var frukten av ett målmedvetet varumärkesarbete som Det var frukten av ett målmedvetet varumärkesarbete som tog fart 2010, då Tranås Utbildningscentrum övergick från kommunal till privat regi. 

Jag var med från start, drev varumärkesarbetet och positionerade TUC på en då ganska diffus, eftergymnasial marknad, där konkurrensen med tiden hårdnade och ”vinnarna” snart utkristalliserade sig.

2017 fick jag tillsammans med Byrån i Tranås förtroendet att slipa till kommunikationsplattformen, varvid vi kunde konstatera att de ursprungliga intentionerna i mångt och mycket fortfarande håller. Glädjande – eftersom konsekvens och långsiktighet är en av förutsättningarna för ett framgångsrikt varumärkesarbete.

93 % får rätt jobb.

TUC Sweden är en av Sveriges största privata yrkeshögskolor. Vi levererar exakt det som marknaden efterlyser: ambitiösa människor med högaktuell kunskap, som flyter in i yrkesrollen med kortast möjliga startsträcka. I dagsläget driver vi ett 30-tal YH-utbildningar på sex orter med 1200 studenter. 93 % av dem kan räkna med rätt jobb efter examen. Om ett år eller två kan du vara en av dem!

Loopen (här som den ursprungligen såg ut) representerar två faser i livet – före och efter utbildning – i en uppåtsträvande rörelse där livet tar fart och får allt skarpare konturer.